פנדה מדיה » מה זה מיתוג לעסק?

מה זה מיתוג לעסק?

מה זה מיתוג

מיתוג העסק הוא אחד הדברים החשובים ביותר אם לא החשוב ביותר בעת הקמת עסק או מיתוג מחדש לעסק ותיק. המיתוג מציג את הנוכחות העסקית ונותן זהות לעסק, בשפה ברורה וקו אחיד כך שניתן לזהות את העסק בכל מקום. תהליך המיתוג כולל אפיון לעסק, תוכנית אסטרטגית, פיצוח קהל היעד ושפה עיצובית.

מה זה מיתוג לעסק?

בכל מה שקשור לזהות דיגיטלית וזהות חיצונית, מיתוג לעסק היא מילת המפתח. כל בעל עסק צריך לדעת שמיתוג הוא הדבר הראשון שנחוץ לעסק שלו. האלמנט הראשי הוא כמובן הלוגו של העסק, המציג את המסר שלו, תחום העיסוק, ואת המקצועיות שלו כלפי חוץ, ובמיוחד כלפי לקוחות פוטנציאליים וקיימים כאחד.

חשוב לבדוק את קהל היעד, גם בגוגל וגם בקבוצות ייעודיות בפלטפורמות החברתיות ולשאול את השאלה: מי קהל היעד שלי? מה הוא צריך? ואיך אפשר להעניק להם בדיוק את מה שהם צריכים? ככל שנדע מה אנשים מחפשים, כך נגיע לפתרון שהם צריכים שהוא כמובן בסופו של דבר – השירות או המוצר אותו אנו מציעים.

שפה עיצובית אחידה וברורה

בכל מה שקשור לשפה העיצובית אין ספק שכל עסק חייב שפה משלו, בדיוק כמו שלכל מדינה יש שפה משלה ולכל אדם יש תחביבים, אופי ותכונות משלו. שפה זו היא הכרחית למיצוב המותג וטביעת האצבע שלו בעולם העסקים ובעולם הדיגיטל. החשיבות של מיתוג לעסק מתחילה באחידות וביכולת לגרום ללקוח לזהות את העסק ואת התחושות שאנחנו רוצים להעביר באמצעות צבעים, לוגו או מסרים שיש לנו בעסק, ניתן לראות את זה בקוקה קולה שלעיתים הצבע האדום או המשפט טעם החיים מספיקים כדי להבין למי הפרסומות שייכת.

בעל עסק ותיק יכול למתג מחדש את העסק שלו, שזו אמנם הוצאה כספית לא קטנה אבל חייבים להישאר עדכניים וחדשניים, במיוחד בכל מה שקשור ללוגו. אם הלוגו נראה ישן, זול, לא איכותי ולא מקצועי, רוב הסיכויים שזה ירחיק יותר לקוחות מאשר ימשוך אותם.

איך יוצרים מיתוג חזק ובידול מהמתחרים?

מותגים רבים מתחדשים מדי יום או מדי שבוע. במיוחד בכל מה שקשור ברשתות החברתיות, יש להם נוכחות מאוד חזקה וניתן לזהות אותם מאוד בקלות באמצעות הלוגו, חברות הבת שלהם, הסמל שלהם, והמוצרים שלהם שמזוהים באופן קבוע עם הצרכנים.

המטרה של מיתוג העסק היא ליצור בידול וייחודיות. יש כל כך הרבה עסקים בארץ, למה שיבחרו דווקא בעסק שלכם? זו השאלה אותה אתם צריכים לשאול גם מהצד של הלקוח. כיום עם כל הטרנדים המשתנים והעדכונים הדינמיים, חובה להישאר בלופ ומעודכנים בכל דבר חדש שיוצא.

הבידול העיקרי מהמתחרים הוא בעיקר בשפה עיצובית, שפה חדשה, למשל כמו המיתוג מחדש שפרטנר עשו לעצמם או אפילו שיומי עם שינוי מאוד מינורי בלוגו. שני המקרים הללו גררו הרבה מאוד תגובות, ספקולציות ובעיקר פרובוקציה וזה הייפ, שלילי או לא, זה לא באמת משנה. עדיין מדברים על המותגים האלו מדי יום.

מיתוג חזק יכול להוסיף ניחוח מרענן ועדכני לעסק שלך, ולחשוף אותו לקהל יעד פוטנציאלי חדש באופן אפקטיבי יותר. כך העסק יכול להצליח להתרומם ולבסס את עצמו כמותג איכותי ומקצועי שנותן מענה ופתרון לשלל לקוחותיו.

שתפו את המדריך באתרי המדיה החברתית וזכו לברכה:

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות